Återbetalning och returnerar policy

 

Översikt

Vår återbetalnings- och returpolicy varar 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till retur måste din artikel vara oanvänd och i samma skick som du fick det. Det måste också vara i den ursprungliga förpackningen.

Flera typer av föremål är undantagna från att returneras. Förgängliga föremål som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller hygienföremål, farliga material eller brännbara vätskor eller gaser.

Ytterligare icke-närade artiklar:

  • Present kort
  • Mjukvaruprodukter som kan laddas ner
  • Vissa hälso- och personliga vårdartiklar

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller ett bevis på köp.

Vänligen skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning tillhandahålls:

  • Boka med tydliga spår av slitage
  • Alla objekt som inte är i sitt ursprungliga skick skadas eller saknar delar av orsaker som inte beror på våra misstag.
  • Varje artikel returnerades mer än 14 dagar efter leveransen

Återbetalning

När din retur har tagits emot och kontrolleras skickar vi ett e -postmeddelande för att informera dig om att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du är godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller originalbetalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått en återbetalning ännu måste du först kontrollera ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en viss behandlingstid innan återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på Info@coolhair.Dk.

Försäljningsartiklar

Endast objekt till vanligt pris kan återbetalas. Försäljningsartiklar kan inte återbetalas.

Utbyte

Vi ersätter bara varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det för samma artikel, skicka oss ett e-postmeddelande Info@coolhair.Dk och skicka ditt föremål till:

Coolhair Aps
Smedeland 24
2600 Glostrup
Danmark

Gåvor

Om föremålet var markerat som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit på värdet av din retur. När den returnerade artikeln har tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om föremålet inte var markerat som en gåva vid köp, eller givaren skickades till sig själv för att ge dig senare, skickar vi en återbetalning till givaren och de kommer att ta reda på din återkomst.

Leveransavkastning

För att returnera din produkt, skicka din produkt till: 

Coolhair Aps
Smedeland 24
2600 Glostrup
Danmark

Du är ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din artikel. Leveranskostnader kan inte återbetalas. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan den tid det kan ta för din utbytda produkt att nå du variera.

Om du returnerar dyrare artiklar kanske du vill överväga att använda en spårbar godstjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade objekt.

Behövs hjälp?

Kontakta oss på Info@coolhair.Dk För frågor om återbetalning och retur.