Handelsvillkor för varor och tjänster

Företagsinformation

Coolhair Aps
BækkeskovveJ 9
2665 Vallensbæk Strand
Danmark
E-post:info@coolhair.dk

CVR: 43798189

Hur man agerar med oss

För att göra ett köp på Coolhair Om du går igenom 5 steg.

  1. Hitta objektet du vill ha och lägg dem i kundvagnen och gå sedan till lådan.
  2. Ange din personliga information
  3. Välj leverans/betalningsmetod
  4. Godkänna våra affärsvillkor
  5. Kontrollera att all information är korrekt på insamlingssidan och godkänna köpet


Frågor

Alla frågor skickas till: info@coolhair.dk

Betalning

Varorna betalas online av betalkort där vi använder betalningsföretagets remsa och vi får uteslutande, Visa Dankort, MasterCard, Maestro, American Express. Vi erbjuder också betalning med finansiering av banköverföring och SparxPres - om köpet avbryts kommer också avtalet om finansiering att försvinna. Ovanpå inköpspriset läggs frakt till, vilket kan variera beroende på mängden som handlas. Fraktpriset anges tydligt i "kurvan", där du kan se vad du har shoppat efter. Beloppet kommer endast att tas upp på ditt kort när objektet skickas. Vi tar inte kortavgifter.

Vid banköverföring skyddas du inte av invändningssystemet.

Leverans

Vi skickar beställningarna i den ordning de mottas. Lagerartiklar skickas så snart som möjligt. Den typiska leveranstiden är 1-4 arbetsdagar. Vi skickar våra produkter från Nederländerna med GLS.

Varor kvitto
Våra varor skickas vanligtvis som ett brev. Men kan också skickas som försäkrat paket med spårningspår vid mottagandet, kontrollera objektet. Om paketet och/eller innehållet skadas när du får det rekommenderar vi starkt att du rapporterar det på webbplatsen till Coolhair på post info@coolhair.dk

Avbokningsrätt
Som konsument har du 14 dagars rättighet när du handlar med oss.

Avbokningsfristen löper ut 14 dagar efter den dag du fick din artikel eller om vi har ingått ett avtal om en förmån.

Gynn
Om du vill få förmånen levereras innan tidsfristen löper ut kan du ge ditt uttryckliga förhandsgodkännande till leveransen av leveransen och tidsfristen kommer att stoppa när förmånen levereras fullt ut.

I praktiken innebär detta att din avbokningsfrist löper ut när förmånen levereras fullt ut.
Så du behåller din rätt till uttag medan arbetet eller leveransen är på.

Om du har gett ditt samtycke att arbetet eller leveransen kan starta, men du fortfarande vill använda din rätt till uttag, måste du vara medveten om att vi kommer att debitera en rimlig betalning för det redan levererade arbete.

Föremål
Om du har beställt flera olika artiklar i en ordning, men de levereras individuellt, går tidsfristen från den dag du får den sista artikeln.

Om beställningen består av flera parter eller delar, löper avbokningsfristen 14 dagar efter den dag du får den sista parten eller den sista delen.

Vid ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period löper avbokningsfristen 14 dagar efter den dag du får den första artikeln.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e -postmeddelande till info@coolhair.dk Eller använd standardavbokningsformuläret, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot föremålet utan samtidigt meddela oss.

Avbokning av en del av köpet
Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar även om de köptes i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

Såld
Inte lagerföremål kan vara "produkter" som inte består av någon fysisk enhet och därför inte kan lagras i lager. Objekt som inte finns i lager kan ta upp till 3 veckor för leverans. Fraktkostnader från vårt lager till din webbplats kan betalas och baseras på din plats.

Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du kommer att ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka artikeln till oss.

Du måste betala för paketet själv och det är du som är ansvarig om en skada uppstår under transport.

Varorprodukt
Om du vill byta ut dina artiklar måste du skicka ett e-postmeddelande till info@coolhair.dk Där det tydligt anger vad du vill byta ut från och till.

Kunden ansvarar för dessa kostnader. När vi har fått returobjektet och betalningen skickar vi dig den nya artikeln.

Mottagande
Kvittot för köpet skickas till den angivna e -postadressen.

Villkoret för objektet när du skickar tillbaka det
Om objektet har tappat värde och det beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som behövdes för att bestämma arten, egenskaperna och hur det fungerar, kan du bara återfå en del av inköpsbeloppet. Det belopp du kan få tillbaka beror på det kommersiella värdet på produkten, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar objektet i den ursprungliga förpackningen.

Om den ursprungliga förpackningen saknas kan det resultera i en förlust av försämring av föremålet.

Dödsfallen och beställningsprocessen för Coolhair

Ibland kan det hända att vi på Coolhair Har inte önskat objekt på vårt lager. I sådana fall kommer vi att försöka beställa föremålet från vårt avlägsna lager, vilket kan leda till en något längre leveranstid på 1-2 veckor. Det kan emellertid också finnas situationer där vi varken har föremålet i vårt eget lager eller på fjärrlagring. I dessa fall kommer din beställning att avbrytas och vi ser till att återbetala din betalning.

Det kan också inträffa att en enda beställning innehåller både produkter vi har i lager och produkter vi inte har i lager. I dessa fall har vi möjlighet att skicka de produkter vi har i lager och återbetala dig för de produkter vi inte kan leverera.

Återbetalning av inköpsbeloppet
Om du ångrar affären kommer du att få tillbaka dina pengar. Om föremålet är nedsatt kommer vi att dra av det belopp du är ansvarig för.

Vi kommer att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller inte ytterligare leveranskostnader i fall där du har valt en leveransform än den billigaste formen för standardleverans vi erbjuder), senast 14 dagar från dagen Vi har fått ditt meddelande om att du kommer att ångra affären.

Vi kommer att avvisa pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har fått föremålet om du inte skickar dokumentation för att ha returnerat det.

Objektet skickas till:
Coolhair Aps
BækkeskovveJ 9
2665 Vallensbæk Strand
Danmark

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också avbryta köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress mot förhandsarrangemang.

Kontakträtt
När du handlar med oss ​​som konsument gäller inköpslagens regler för varor, men inte tjänster. Detta innebär att du som regel inte har två års klagomål på tjänster.

Om du inte är nöjd med förmånen kan du naturligtvis kontakta oss på info@coolhair.dk .

Vid köp av varor har du å andra sidan rätten till klagomål i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar föremålet. Om ditt klagomål är motiverat betyder det att du antingen kan få artikeln att reparera, utbytte, pengarna tillbaka eller en rabatt till priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du annonserar inom två månader efter det att felet har upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Om klagomålet är motiverat kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Objektet måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för avsändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Objektet skickas till:
Coolhair Aps
BækkeskovveJ 9
2665 Vallensbæk Strand
Danmark

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar objektet, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta info@coolhair.dk . Om vi ​​inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för klagomål
Nämnandet
Berättade Boden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens online-klagomålsportal här-http://ec.europa.eu/odr

Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar med oss:

Namn, adress, tel. och e -postadress.

Vi registrerar och avslöjar den personliga information som behövs för att leverera föremålet till dig.

Personuppgifterna är registrerade hos Coolhair AP och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

Vi arbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar endast information för våra räkning och får inte använda dem för sina egna ändamål.

Vi samarbetar bara med dataprocessorer i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Datakontrollanten på Coolhair.

Du har rätt att informera vilken information vi behandlar om dig.
Om du tycker att informationen är felaktig har du rätt att få dem korrigerade. I vissa fall har vi en skyldighet att ta bort dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. Var om dina data inte längre behövs i förhållande till det syfte vi bör använda dem för. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: info@coolhair.dk .

säkerhet
Du kan säkert använda ditt betalkort oss på. När du anger din adress- och kreditkortsinformation händer det på en anslutning säkrad med SSL (Secure Socket Layer). Detta innebär att informationen är krypterad så att ingen obehörig person kan läsa dem. Så länge du håller på att ange information, betala och göra en beställning kommer du automatiskt att vara på den säkra anslutningen. Du kan därför säkert använda ditt betalkort.

Beställa
På Coolhair Kan du bara beställa objekt via vår webbplats. Om du har frågor för objekt som inte finns på webbplatsen, vänligen kontakta oss.

Småkakor
Cookies används i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig. Du kan ta bort cookies från din dator när som helst. Hur beror på din webbläsare.

statistik
Vi använder en loggstatistik på Coolhair Vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen den överges etc. Logstatistiken används endast för att optimera Coolhair.

Standardinmatningsformulär
(Detta formulär är slutförd och returneras endast om rätten till uttag tillämpas)

Till:

Coolhair Aps
BækkeskovveJ 9
2665 Vallensbæk Strand
Danmark
E-post:info@coolhair.dk

Jag informerar härmed att jag vill tillämpa rätten till uttag i samband med mitt köpeavtal om följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställde det: ___________________________________ fick det: _______________________________

Konsumentens namn:

______________________________________________________________________

Konsumentens adress:

___________________________________________________________________

Konsumentens signatur:

_________________________________________

Datum: _________________

(Endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)

Handelsvillkoren uppdateras senast10.05.2023